22/511-200, 22/511-201, 22/511-203, 70/455-45-42
jsi@jsi.hu
22/511-200, 22/511-201, 22/511-203, 70/455-45-42
jsi@jsi.hu
TE MOST ITT VAGY:

Jelölések az abroncson

Szélesség

Az abroncs magassága a szélesség százalékában

Radiál

Perem átmérő

Súly index

Sebesség index

 

A mellékelt táblázat a súly indexek kg átváltásait mutatja.

 

A mellékelt táblázat a sebesség indexek km/h átváltását mutatja.

A mellékelt táblázat az adott felnire felszerelhető abroncs szélességeket mutatja.

A 2012 júliusától gyártott abroncsokra vonatkozó kötelező  jelölések.


A fogyasztók tájékoztatása

Annak érdekében, hogy a fogyasztók az üzemanyag-hatékonyság, a nedves tapadás és a külső gördülési zajszint tekintetében megfelelő információkkal rendelkezzenek, az abroncskereskedők biztosítják,
hogy a fogyasztók számára az értékesítési pontokon kihelyezett abroncsok futófelületén ott legyen az abroncsmatrica, vagy az ilyen abroncsok közelében megtalálhatóak legyenek a jelölések. 
Amennyiben a fogyasztónak kínált abroncsok nem láthatók, kötelező még a vásárlás előtt a fogyasztó rendelkezésére bocsátani az adatokat.
Ezen túlmenően e három tényezőre vonatkozó tájékoztatást a számlára is rá kell nyomtatni, vagy mellékelni kell ahhoz.


Az új jelölés

 

Az üzemanyag-hatékonyságra és a nedves tapadásra vonatkozó jelölés a már használatban lévő energiahatékonysági jelölésekre emlékeztet:
a legjobb teljesítményű abroncsot „A” jelöli, míg „G” a legalacsonyabb teljesítményű, de a törvényeknek még megfelelő kategória.
A külső zajszintet decibel értékkel fejezik ki, egy, kettő vagy három hanghullám-szimbólummal.


Nedves tapadás

 

A diagram az abroncs egy igen fontos biztonsági jellemzőjéről tájékoztatja a fogyasztót: ez a nedves tapadás.
A jobb nedves tapadás csökkenti a nedves utakon tapasztalható fékutat. Jelenleg a nedves tapadás jelölései csak a személygépkocsik abroncsai esetében kerültek meghatározásra.
Iparági fejlesztések irányulnak olyan módszerek kialakítására, amelyek a kishaszongépjárművek és a nehéztehergépjárművek nedves tapadásának mérését is lehetővé teszik.
Ezek bevezetésére 2012 novemberében, az EU rendelkezéssel egy időben.

Üzemanyag-hatékonyság

Ez a diagram jelzi az üzemanyag-hatékonyság szintjét, érzékeltetve az egyes abroncsok egymáshoz viszonyított teljesítményét.
Az abroncs gördülő ellenállása határozza meg az üzemanyag-hatékonyságot.


Külső zajszint

 

Az abroncs jelölésének ez az eleme az abroncs által keltett külső zajszintről nyújt tájékoztatást.
A külső zajszintet decibel értékkel fejezik ki, egy, kettő vagy három hanghullám-szimbólummal együtt. 
A legjobb teljesítmény jele egy hanghullám, mely azt jelenti, hogy az abroncs zajszintje legalább 3 dB-lel a bevezetésre kerülő törvényi határérték alatt marad. 
A leggyengébb teljesítmény jele három fekete hanghullám. Ez olyan zajszintet jelöl, amely a jelenlegi maximális határérték és a 2012 és 2016 között hatályba lépő 661-es rendeletben bevezetésre kerülő új,
alacsonyabb határérték közé esik.


Kérjük, hogy saját biztonsága érdekében fogadja meg az alábbi javaslatainkat:


-Menet közben az esetlegesen felmelegedett abroncsból ne engedjünk le levegőt! 

-Új gumihoz új szelepet használjunk! 

-Gyári mérettől eltérő méretű gumiabroncs szereltetése előtt kérjék ki szakember  tanácsát, illetve nézzék meg váltóméret-táblázatainkat! 

-Légnyomást rendszeresen ellenőrizzük hideg állapotban. Ehhez legmegfelelőbb egy saját minőségi légnyomásmérő használata. 

-Felni felszerelés után 50-100 kilométerrel ellenőrizzük a kerékcsavarok meghúzottságát. 

-A defektek közül a futófelületen keletkezett szöglyukak, de az oldalfal-sérülések javíthatóságának eldöntése már komoly szakértelmet igényel. Ha javítható a gumiabroncs, minél hamarabb végeztessük el a javítást! 


-A tömlő nélküli abroncsok használata biztonságosabb, mint a tömlősöké, mivel jóval kisebb a durchdefekt esélye. 

-5-10 ezer kilométerenként ellenőriztessük a kerekek kiegyensúlyozottságát (centrírozás). 

-Kátyúba hajtás után még 1-2 héttel is ellenőrizze, hogy a gumiabroncs oldalán nem jelentkezik-e dudor. Ha igen, azonnal forduljon szakemberhez! 


 
Gumiabroncsok cseréje: 


-Az egyenletes kopás érdekében célszerű kb. 10 ezer kilométerenként az első kerekeket hátra, a hátsókat előre tenni. 

-Vigyázzunk, hogy a gumiabroncsok eredeti forgásiránya megmaradjon! 

-Rendellenes, egyenetlen, féloldali kopás észlelése esetén, mivel az az esetek többségében a futómű beállítás hibája, ellenőriztessük a futómű-beállítást. 

-Célszerűnek tartjuk új gumiabroncs felszereltetése után is ellenőriztetni a futómű-beállítást.

A legoptimálisabb módja az autógumi kiválasztásának és a gumiabroncs karbantartásnak. Készpénzt érő tanácsok a gumiabroncs vásárlással és használatával kapcsolatban.

 

A nem megfelelően megválasztott és alkalmazott autógumi súlyos anyagi kiadást okozhat, elsősorban az autógumi, csapágy, féltengely stb. kopás és az üzemanyag fogyasztás növekedés miatt. Másodsorban, nagyon sok járműsérülés és baleset a rossz minőségű gumiabroncsra vezethető vissza. Az alábbi weboldal abból a célból készült, hogy megmutassuk Önnek, hogy milyen gumiabroncs való autójához, mit vegyen mérvadónak egy-egy gumicserénél, autógumi karbantartásnál, kitérve a tárolás, használat, levegőnyomás mikéntjeire, hogy az autózás balesetmentes és biztonságos felüdülést nyújtson.

 

Figyelem! A gumiabroncs alacsony levegőnyomása balesetveszéllyel és anyagi kárral járhat! 

autógumi és levegőnyomás

Önnek mennyibe kerül az autógumiban lévő levegő, és annak hiánya?

 

A nem megfelelő autógumi levegőnyomás nagymértékű kopást eredményez az abroncs felületében, továbbá a balesetek főbb okai között is szerepel. Biztos Önnel is megesett már, hogy valahogy autójának egyik vagy másik kereke mindig leengedett. A kigyenlítettlen keréknyomás következtében menetközben autónk elveszíti stabilitását és nagymértékű károsodásnak tesszük ki abroncsainkat. 

Elegendő pár tizedes levegőnyomásbeli eltérés a gyári előírástól és máris folyamatos túlterhelésnek teszi ki abroncsait. A túlterhelés következtében az autógumi hőmérséklete az előírtnál magasabb lesz, így a káros, gyakran 120 celsius fokos gumihőmérséklet hatására lejátszódó kémiai folyamatok visszafordíthatatlanul roncsolják a gumi összetevőit. 

A gépjármű egyik legfontosabb alkatrésze az autó kerekei, azon belül is az autógumi. Ez érintkezik közvetlenül az útesttel és tartja fent a kapcsolatot vele a legkülönbözőbb út-, hőmérsékleti- és sebességi viszonyoktól függetlenül, és ezek mellett biztosítja a megfelelő erőátvitelt. 

Feladatai:

- A gépjármű és az útfelület kapcsolattartása, optimális felfekfő felület és a megfelelő tapadás biztosítása
- A alátámasztás és erőátvitel (hajtó- és fékezőerő átvitele) továbbítás, gyorsítás és fékezés ezen belül is a fékutak rövidebbé tétele 
- Úthibák, egyenetlenségek kiegyenlítése, gördülési zajok csökkentése
- A haladási irány megváltoztatása, meghatározása, jobb menettulajdonság és kanyarstabilitás alkalmassá tétele 
- Utazási konfort jobbá tétele, vizenfutás

 

DÍJMENTES ELLENŐRZÉS SZERVIZÜNKBEN

Guruljon el hozzánk autógumi műhelyünkbe, hogy szakembereink ellenőrizhessék gumiabroncsainak kopását és beállíthassák a helyes légnyomást.

Ne feledje! A rossz keréknyomással használt gépjármű az autógumi élettartalmának csökkenésével jár.
Az Ön érdekében havonta legalább kétszer ellenőrizni kell az abroncsok nyomását és az állapotát.



Legtöbb gumiabroncs kereskedőnek egy célja van, hogy eladja a raktárában lévő gumikat. Bizonyára Önnek sem könnyű eligazodni az autógumi kínálat széles skálája között, mégis van néhány egyszerű szempont, ami alapján megtudható, hogy autójára milyen gumiabroncs való. A következőkben, röviden, de részletesen bemutatjuk Önnek ezeket a mérvadó szempontokat.

Kezdjük az alapokkal!

A három fő kategória:


1. Kiegyensúlyozott teljesítményű autógumi abroncs:

Az átlagos motorteljesítményű 90 LE alatti, kis és középkategóriájú gépkocsik tartoznak ebbe a kategóriába, ahol elsődleges szempont a gumiabroncsok kiegyensúlyozottsága. A gumiabroncs gyártók elsődleges szempontja a kényelem, futásteljesítmény, környezetkímélés és a gazdaságosság egyensúlyának megteremtése.

Ezen kategória sebesség indexe a "T" jelzést kapta. Legnyagyobb sebesség: 190 km/h
Keresztmetszeti viszonyszám (abroncs magasságának és szélességének aránya százalékban H/B). Oldalfal magasság: / 80 és / 65 között

 

2. Nagyteljesítményű gumiabroncs:

Nagyobb (90-100 LE feletti) motorteljesítményű, közép és felsőkategóriás gépjárműveknél alkalmazzák és természetesen gyárilag szerelik az új gépjárműveket is. A nagyobb átmérőjű keréktárcsák (gyakran könnyűfém) és a szélesebb, alacsonyabb oldalfal magasságú gumiabroncsok felszerelése nem csupán a teljesítmény biztonságos kihasználását segíti, de az egész autó esztétikai megjelenését is javítja. Az ide sorolt autógumik az autó tuning azon belül is a "kerék tuning" ideális eszköze.

Ezen kategória sebesség indexe a "H" és a "V" jelzést kapta. Legnagyobb sebesség: "H"-nál 210 km/h, "V"-nél 240 km/h
Keresztmetszeti viszonyszám (abroncs magasságának és szélességének aránya százalékban H/B). Oldalfal magasság: / 65 és / 50 között

 

3. Ultra nagyteljesítményű gumiabroncsok:

Az ultra nagyteljesítményű autógumikat a tekintélyes motorteljesítményt felmutató közép és felsőkategóriás, modern, sportos gépjárművek esetén alkalmazzák. A nagyobb kerékátmérő, széles futófelület, alacsony oldalfalmagasság miatt nagyobb sebességnél extrém helyzetekben is tökéletesen uralható a gépjármű. Sok esetben a versenypályákon szerzett tapasztalatok alapján gyártják ezeket a gumikat, a legmodernebb technológiákat alkalmazva a nyagy sebesség melletti biztonságos vezetés, manőverezés, fékezés stb. érdekében.

Ezen kategória sebesség indexe a "W", a "Y" és a "ZR" jelzést kapta. Legnagyobb sebesség: "W"-nál 270 km/h, "Y"-nél 300 km/h
Keresztmetszeti viszonyszám (abroncs magasságának és szélességének aránya százalékban H/B). Oldalfal magasság: / 55 és / 30 alatt

 

autógumi szervíz és javítás

Gyakorlati tanácsok, szerviz kérdésekben.
Óvja meg gumiabroncsait a sérülésektől, autógumi karbantartás

Az autógumi rendszeres ellenőrzése elengedhetetlen! Egy-egy ilyen felülvizsgálás során nem csak a defektre utaló jeleket keressük hanem az egyik legfontosabb és elengedhetetlen munkafolyamatot is szükséges elvégezni, a kerekek kiegyensúlyozását. A jelenlegi utak minőségét figyelembe véve ajánlatos gyakrabban megvizsgáltatni kerekei állapotát, még akkor is ha az autóján új gumi található, vagy új gépjárművel rendelkezik.

Bármennyire is körültekintően vezeti autóját, sajnos sokszor előfordulhat menet és parkolás közben, hogy a kerekeket sérülés éri (szögbefúródás, vágás, nyomás, ütés, "becsípődés", horzsolás, stb.).Legtöbbször, erre utaló jeleket Ön is láthat az abroncs felületén, de vannak olyan deformációk (pl. karkasz sérülés), amire csak a szakember tud felfigyelni és a sérülés nagyságának függvényében orvosolni a problémát.

A következőkben olyan gyakorlati információkat, tippeket osztunk meg Önnel, amitől szószerint eredményesebben és gazdaságosabban autózhat.

 

autógumi kereskedelem, áruház

Autógumi kereskedelem, mikor jött el az ideje a cserének


Egy abroncs talajjal érintkező felülete megegyezik egy emberi tenyér nagyságával, ha jól belegondolunk ez nem is olyan bíztató dolog. Ezért még fontosabb a megfelelő abroncs kiválasztása a megfelelő időben, hiszen autója csak ezen a négy ponton érintkezik az úttesttel.

Van, hogy elkerülhetetlenné válik a gumiabroncsok cseréje, például ha minimális profilmélységig kopott a futófelület, vagy ha helyrehozhatatlan károsodást szenvedett a gumi. Továbbá az évszakok változása is elengedhetetlenné teszik a gumik cseréjét. 

Ügyeljen a mintaárok mélységére

Mindig tartsa szem előtt a mintaárok mélységét, mert nagymértékben ettől függ a gépjármű úthoz való tapadása, melynek a hatósági előírások szerint 1,6 mm-nek kell lennie. Ellenkező esetben számolnia kell azzal, hogy a biztosító, baleset esetén nem téríti meg a keletkezett kárát, illetve büntetést kell fizetnie Nyugat-Európa több országában.

A mintaárok mélységének meghatározásához segítségül szolgálhat a kopásjelző rendszer (TWI*). A mintaárokba vulkanizált  kis kitüremkedésekből áll, amelyek a mintázat kopásával láthatóvá válnak. A kopásjelzők elhelyezkedését a gumiabroncs vállrészén látható TWI felirat jelzi. 

(*TWI = Tread Wear Indicator. Egyes gumiabroncsgyártók a TWI felirat helyett a márkajellel vagy egy háromszöggel jelölik a kopásjelzőt.)

Az Ön, és hozzátartózói, illetve a közúton szereplők biztonsága érdekében az alábbi javaslatot tesszük. Az előrehaladott kopással egyidejűleg fokozottan megnő a vizenfutás (aquaplaning) veszélye. A fékezési tulajdonságok is jelentősen romlanak, ezért ha teheti a gumiabroncsokat már a minimális mintaárok-mélység elérése előtt cserélje le.

Általában a következő értékeknél ajánlott a csere:

  • Nyári gumiabroncsok: 2 mm-es mintaárok-mélység

  • Széles gumiabroncsok: 3 mm-es mintaárok-mélység

  • Téli gumiabroncsok: 4 mm-es mintaárok-mélység

Hozza el hozzánk autóját, hogy szakembereink megvizsgálhassák gumiabroncsai állapotát és javaslatot tegyenek Önnek. 

Válaszolunk néhány olyan kifogásra, amely a téligumi-vásárlás útjában áll.

Az idei tél újdonságának számít a Nokian defekttűrő gumiabroncsa, amely levegővesztés esetén a vastag oldalfalakra támaszkodik. A WR jelű gumikkal teljesen terhelt autóval is 50 km-t, csak vezetővel, 150-et lehet autózni még lapos állapotukban is

Szerencsére az autósok többségét már nem kell meggyőzni a téli gumik nélkülözhetetlenségéről, az eredményt a szerelőműhelyek előtti sorok és az abroncsforgalmazók elégedettsége is jelzi. Nálunk nem teszik kötelezővé a téli gumik használatát, ez csak az északi országokban jellemző októbertől áprilisig, de vannak olyan európai közlekedési bírók, akik elmarasztalják a téli gumit mellőző autósokat akkor is, ha egy balesetnél elvileg ártatlanok voltak. Előfordul, hogy a szenvedő fél kötelező biztosítását fedező cég eláll a kártérítéstől. Amennyiben a bajt a téli gumi nélkül közlekedő autós okozta, nem érvényesítheti cascóját. Nálunk csak a józan belátás veszi rá az autósokat téli gumik felszerelésére, és ez a „kényszerítés” elegendő is lenne, ha a józan belátás fogalmát nem értékelnék másként néhányan. Őket igyekszünk meggyőzni a leggyakoribb érvekre, kérdésekre adott válaszainkkal, véleményünkkel.


Miért tetessek fel téli gumit, amikor nálunk többnyire locs-pocs van? Takarítják az utakat a városokban, és nem járok fel a hegyi utakra.

A téli gumik nemcsak profiljuk miatt alkalmasabbak, hanem anyaguk miatt is nélkülözhetetlenek hidegben. Hivatalosan azt szokták mondani, hogy 7 fok alatt jobb a tapadásuk a téli abroncsoknak. Az erre való hivatkozást szerkesztőségünk csupán marketingfogásnak tartja, ugyanis egy korábbi lapszámunkban bebizonyítottuk, hogy száraz úton még 0 fok környékén is rövidebbet lehet fékezni nyári gumival. A valódi autózás viszont nem „laboratóriumi” körülmények között zajlik. Télen gyakran és váratlanul változhatnak az útviszonyok, ezért csak a téli abroncs profilja és keveréke tapad. A nyári gumi nemcsak hóban bukik meg, hanem szűk víz- és sárelvezető nyílásai, merev mintázata miatt vizes, saras, sík-vidéki téli utcában is. Bármelyik hótól mentes városi utcában találkozhatunk fekete jéggel, ami a pára láthatatlan lefagyását jelenti. Csak téli gumival és csak lassú vezetéssel, óvatossággal kerülhető el, hogy a látszólag száraz úton ne történjen baleset.

Nem indulok el havas időben, csak akkor, ha száraz az út. Miért kell akkor téli gumi?

A jó téligumik, lamelláik rugalmassága jóvoltából „levetik” a futófelületre tapadó havat

Ha az előbbiek szerint a 7 Celsius-fokos határt nem is vesszük figyelembe a gumicsere szükségességének mérlegelésekor, fagypont alatt már úgy vehetjük, hogy a nyári gumi felkeményedik, csökken a tapadása. Ráadásul a rapszodikusan változó téli viszonyok között sosem lehet tudni, mikor találkozunk még egy kisvárosban is – nem szólva a falvakról – olyan körülményekkel, amikor a nyári abroncsok balesetveszélyesek. Ha havazni kezd, a nyári gumin futó autók vezetői önmagukra és másokra is veszélyesek. Sík vidéken is előfordulhat, de hegyen biztos az elakadás. Ez még a szerencsésebb eset, legalább nem képes az autós részt venni időzített bombává váló kocsijával a forgalomban.

Nem azért vettem blokkolásgátlós autót, hogy télen csak téli gumival tudjak autózni.

Az ABS csak a kerekek blokkolását előzi meg. Ha a kerék leblokkol, a létező összes tapadás eltűnik a felülettel érintkező helyről, az autót nem lehet kormányozni, addig csúszik, amíg nem ütközik valaminek, vagy nem fogy el a lendülete. Ez hóban, nyári gumis fékezésnél akár tízszeres féktávolságot is jelenthet. A téli gumi éppen azt a lehetőséget teremti meg, hogy minél tovább irányítható maradjon az autó, miközben a havas úti féktávolság csak 20-40 százalékkal hoszszabb az ugyanolyan sebességű, száraz utas fékezésnél. Ha 100 km/óráról szárazon nyári gumival 50 méter után áll meg az autó, ugyanez hóban 300-500 méter is lehet. Blokkolásgátlóval és téli gumival ez a két adat körülbelül 40-60 méter és hóban 60-90 méter, viszont mindkét esetben kormányozható marad az autó.

Az autómban van kipörgésgátló és kitörésgátló is, nem elég a nyári gumi télen is?

A kipörgésgátló nem ad többlettapadást a gumival érintkező felületre. Úgy próbálja a kipörgést csökkenteni, hogy a tapadásvesztés érzékelésekor csökkenti a motor nyomatékát, illetve lefékezi a megforgó kereket. Nyári gumi esetében az autó meg sem mozdul, holott a kipörgésgátló teljes erővel dolgozik. A biztonsági rendszernek csakis puha keverékű, deformálódó profilú, harapós téli gumi az igazi partnere télen. Elinduláskor még nem jelent problémát a téli gumi hiánya, mindenkire nézve szerencsés is, hogy az autó meg sem tud moccanni. Útközben gázadáskor a csúszós úton a kerékkipördülést érezve hiába veszi el a gázt a vezetőtől függetlenül a kipörgésgátló, az autó a lendületétől függően a szembejövő forgalomban vagy az árokban, korláton köt ki. Ugyanez vonatkozik a másik aktív életvédő egységre, a kitörésgátlóra is, amely akkor képes hatékonyan működni, ha azt a fékezési energiát, amivel a kitörő autót újra nyomvonalra állítja, a gumi át tudja vinni a talajra. Nyári gumival, hóban a kitörésgátló nem képes télen korrigálni a megpördülést vagy az orral való kitörést. Erre esélyt csak a téli abroncs ad, ráadásul azzal nem is biztos, hogy megcsúszik az autó.

Összkerékhajtású az autóm, elmegy az télen is.

Ez csak részben igaz. Az igazi terepjárók, amelyeken a hajtáslánc stabilan szétosztja a nyomatékot az elülső és hátsó tengelyre, a legtovább maradnak mozgásképesek hóban és enyhe emelkedőkön. De a baj már városi hegyi utakon is jelentkezik, egyrészt a húzóerő csökkenése, vagyis a kapaszkodóképesség gyengülése, másrészt – ami sokkal veszélyesebb – a leereszkedéskori tapadáshiány mértéke miatt. Ilyenkor nem számit a legfejlettebb hajtáslánc sem, az autó megindul és lecsúszik, mint egy tégla. A terepjárókra éppen ezért nem mindig elég az AT (all terrain, valamennyi talajra) jelölésű gumi sem. A szabadidőautók többnyire csak alkalmilag összkerékhajtásúak, valamelyik kerék vagy kerék-pár kipörgésekor a nyomaték eljut a másik tengelyre is. Nyári gumival ez hamar bekövetkezik, de nincs semmi értelme: hiába megy át a hajtás, és próbál mind a négy kerék tapadni, ha a gumik erre képtelenek. A helyzet ugyanaz, mint kétkerékhajtású autók esetén.

Csak az első kerekekre szereltetek téli gumit, ez is kihúz a hóban.

Ez igaz lehet, ha az elülső kerekek a hajtottak. De ezzel el is kezdődnek a bajok, mert a mozgásképes autóval el tud menni egy ideig. A többi autósra, gyalogosra nézve ez szerencsés esetben csak az első kanyarig tart, ahol esetleg még fékezni is kell. Ilyenkor a hátsó kerekek nem tudják a fékhatást a tapadási felületre átadni, megcsúsznak és az autó megperdül. Hátsó kerékhajtású autónál ugyanez a végzetessé válható megcsúszás történik azzal a különbséggel, hogy a tapadáshiányos kormányozott kerekű autó az orrával előre csúszik meg.

Még nincs elég pénzem megfelelő téli abroncsokra, majd jövőre veszek, addig jó lesz a nyári is.

Nem érdemes várni a vásárlással, még az olcsó, ismeretlen márkájú téli gumik is jobbak télen, mint a nyáriak. Kisebb a kapaszkodóképességük, esőben gyengébbek, oldalvezető képességük is elmarad a tesztgyőztes téli abroncsokétól, de mindeme tulajdonságukat tekintve is többet érnek a nyári gumiknál.

A jó téli gumik nagyon drágák.

Ez tévedés – ha az autózás teljes fenntartási költségeit számoljuk. A nyári gumik nem kopnak télen, sőt, ha egyszerű sajtolt, acélfelnire szereljük a téli abroncsokat, valamivel nőnek ugyan a téli autózás költségei, viszont kíméljük a drága könnyűfém keréktárcsákat.

Nem cserélek gumit, viszont lassan vezetek majd.

Ez ugyanolyan veszélyeket rejt magában, mint az ellentétje, a gyorshajtás. A forgalom ritmusával lépést tartani képtelen autós veszélyes előzési helyzeteket provokál, feszültséget teremt a partnerekben. 

Vásárlás menete és feltételei

Tájékoztatjuk kedves megrendelőinket, ügyfeleinket, megrendelésüket, csak magyar nyelven fogadjuk, valamint kiszállítást csak Magyarország területére vállalunk.


Rendelését a következő módokon adhatja le:

- telefonon

- e-mailen

- interneten:

Az ön által kiválasztott termék vásárlását a termék melletti 'kosárba' gombbal teheti meg. Ezután a bevásárlókosár megtekintésével ellenőrizheti annak tartalmát. A szállítási feltételek elfogadása után kérjük adja meg személyes adatait, címét és a szállítási címet. A tovább gombra kattintva még egyszer ellenőrizheti személyes adatait és a megrendelt terméket. A 'megrendelés elküldése' gombra kattintva véglegesíteti a megrendelését.


-Adatbeviteli hibák javításának technikai lehetősége :

Az adatbeviteli hibáknak a szerződéses nyilatkozat elküldését megelőzően történő azonosításához és kijavításához biztosított eszközök:

A Kosár tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető.

A Kosár tartalma a megrendelést lezáró lépés során a tartalom alján megjelenő Kosár módosítása hivatkozás segítségével módosítható.

Ha mégis tévedésből mást rendelt, mint amit szeretett volna, és ezt utólag veszi észre, kérjük, jelezze ügyfélszolgálatunkon az info@jsi.hu e-mail címen vagy a kiküldött visszaigazoló e-mailre válaszolva.

Fontos, hogy a rendelést követően ezt haladéktalanul tegye meg, mert akár 1 munkanapon belül kézbesíthetjük a megrendelt termékeket!

Miután feldolgoztuk megrendelését, küldünk Önnek egy visszaigazolást, értesítést. Amennyiben az Ön által megrendelt termék nincs raktáron úgy telefonos vagy e-mail visszajelzésünk alkalmával tájékoztatjuk a pontos szállítási határidőről. Ennek elfogadását vagy elutasítását kérjük jelezze felénk.

Kiszállítási határidő : 2 munkanap

Egyedi, és extrém méretek esetében előfordulhat, hogy csak külföldi raktárkészletről beszerzhető a kért abroncs, ilyen esetekben a szállítási határidő 8-10 munkanap.

A megkötött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek. A JSI Auto Kft. nem iktatja ezeket a szerződéseket és nem garantálja, hogy később ezek hozzáférhetőek lesznek. Ettől a feltételtől a JSI Auto Kft. és a vevő közös megegyezéssel alapján eltérhetnek.

2/2. Szállítási és fizetési feltételek 

Az Ön által kiválasztott és megrendelt terméket az alábbi lehetőségekkel tudja átvenni: 

-személyesen : telephelyünkön, 8000 Székesfehérvár Új Csóri út 19.

2/3. Fizetési módok: 

- Előreutalás ( normál banki utalás )

- Utánvét telephelyen

Egyes termékek megrendeléséhez 30% előleg szükséges, melyet a fennt felsoroltak bármelyikével ( kivéve az utánvét ) kiegyenlíthet.

2/4. Az árak: 

Az internetes áruházban feltüntetett ellenértékek tartalmazzák a 27%-os általános forgalmi adót. Az árak forintban értendőek. Az ellenérték csak és kizárólag a termék értékét foglalja magába, egyéb költségeket ( pld.: szerelés, vevőhöz történő eljuttatás költségét ) nem tartalmaz.

2/5. Szállítási költségek (belföldre): 

Szállítás jelenleg nem üzemel, átvételi lehetőség jelenleg csak cégünk telephelyén lehetséges.

Az árak tartalmazzák a 27%-os általános forgalmi adót. 

2/6. AZ Ön személyes adatainak védelme: 

Az Ön által rendelkezésünkre bocsátott adatokat a szerződés teljesítése és a szállítás feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében társaságunk tárolja. Adatait harmadik félnek semmilyen körülmények között nem adjuk át, kivéve, ha a szállítást futárszolgálaton keresztül teljesítjük. A JSI Auto kft. a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek.


2/7. A vásárlástól való elállás joga: 

A fogyasztót elállási jog illeti meg, melyet (külön magyarázat nélkül) gyakorolhat, 8 munkanap, vagy 14 naptári napon belül.

Ezen határidő a termék átvételekor kezdődik, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötéskor.

Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 8 munkanapon belül.

Elállás esetén a szolgáltató legkésőbb 30 napon belül fizeti vissza a fogyasztó által kifizetett összeget.

Elállás esetén a fogyasztót kizárólag a termék visszaküldésének költsége terheli.

A szolgáltató követelheti a fogyasztótól az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését.

2/8.Garancia, szavatosság: 

Az eladó az általa eladott termékre a hatályos jogszabályoknak megfelelő szavatossági időt vállal.Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk.-ban és a 117/1991. (IX.10.) sz. kormányrendeletben foglaltak az irányadóak.

Amennyiben az átvett árucikk hibás, vagy a szállítás során megsérült, azt díjmentesen kicseréljük. Amennyiben erre bármely okból nincs lehetőség, a kifizetett vételárat visszafizetjük. Az árucikk cseréje csak az eredeti csomagolás és a mellékelt okmányok megléte esetén lehetséges.

Az eladó a megvásárolt termékeket csak abban az esetben cseréli ki, ha azok bizonyítottan hibásak.

Cégünk az általa eladott termékekre 12 hónap garanciát vállal.

A jótállási idő kezdete a számla dátuma, a számla egyben a jótállási jegy is. A jótállási körbe nem eső termékeinkre a vonatkozó jogszabályokban rögzített szavatossági idő jár.

Személy, kisteher és terepjáró gumiabroncsok esetében a garancia csak akkor érvényesíthető, amennyiben az abroncsot átlagos használati körülmények között üzemeltetik és a felszerelésre valamint az üzemeltetésre vonatkozó előírásokat továbbá a gyártó előírásait betartják. Garanciális igény érvényesítésének feltétele a szakműhelyben történő felszerelés igazolása. A garancia érvényesítésének helye a JSI Auto kft. Székesfehérvár, ÚjCsóri u 15-23. sz. alatti telephelye. Szélsőséges út- és használati körülmények esetében, a JSI Auto Kft. fenntartja a jogot a garanciális felelősségének a jelen feltételektől eltérő mértékű szabályozására.

A garanciális igény nem érvényesíthető:

- helytelen tárolás miatti hibákra,

-a jármű vagy tartozékainak hibája, pl. helytelen futómű beállítás stb. által okozott hibákra,

-a vonatkozó szabványok, és a gyártó által adott előírások figyelmen kívül hagyása miatti, szerelési- vagy üzemeltetési hibákra, -javított abroncsokra,

-nem a rendeltetés szerinti célra használt abroncsok meghibásodására,

-baleset, rongálás vagy egyéb külső behatások okozta hibákra, (kivéve teljes garanciás abroncsok lsd. szolgáltatások-menü teljes garancia)

- versenyzés, sebességi vagy egyéb kísérleti használat közben bekövetkező hibákra.


Nálunk online vásárlás esetén 10% kedvezményt adunk abroncsai felszereléséből!

LEGFRISSEBB HÍREINK

Kapcsolat

  • Magyarország, Székesfehérvár, 8000, Új Csóri út 19. /8. sz. fő út
  • 22/511-200, 22/511-201, 22/511-203, 70/455-45-42
  • jsi@jsi.hu

Munkatársaink

  • Kovács Balázs
  • Kovács-Flaskár Hanjalka
  • Major György
  • Molnár József
  • Nagy József
  • Pap Róbert
  • Paska Laszló
  • Németh Kálmán

Dokumentumok

  • Általános Szerződési Feltételek
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Bankkártyás fizetés
  • Elállási nyilatkozat
  • Kellékszavatosság
  • Kínált árú és szolgáltatások
  • Megrendelés lemondásának módja
  • Reklamáció benyújtásának módja

Felíratkozás a hírelevélre